TIJDELIJK GRATIS: 

Digitaal Boek
"In 10 stappen een succesvolle 2e spoorcoach"


 (€ 9,95 bij Managementboek.nl)


Een goed 2e spoortraject kenmerkt zich door sterke inhoudelijke begeleiding, brede kennis van zaken en duidelijke grenzen. Dit boek neemt je stap voor stap mee in hoe je adequaat en vol zelfvertrouwen een 2e spoortraject neerzet. Af en toe confronterend, maar met één doel: de beste begeleiding en passend werk voor jouw coachee.
Het boek is een must voor iedere tweede spoorcoach die zijn/haar vak serieus neemt!

Als legal arbeidsmediator en burn-outcoach weet ik als geen ander dat het een kunst is om te balanceren tussen alle betrokkenen bij begeleiding van een werknemer die door ziekte uiteindelijk geen plek meer kan vinden binnen de eigen organisatie. Het verenigen van al deze belangen en de coachee enthousiast maken voor deze nieuwe stap is een pittige taak voor de tweede spoor coach. In dit boek geeft Eliane in 10 stappen een handleiding waarbij ze helderheid geeft over de positie van de tweede spoor coach, wet en regelgeving op een duidelijke manier uitlegt maar ook vooral benadrukt hoe het mooie en belangrijke werk van een tweede spoor coach ervoor kan zorgen dat er weer hoop gloort aan de horizon voor de coachee. Want – opnieuw – fluitend naar je werk gaan is toch het allermooiste resultaat!

Joyce Korver advocaat-mediator, docent en burn-out coach, auteur van het boek In 10 stappen relaxed ruzie maken (www.relaxeruziemaken.nl)

Het boek is overzichtelijk en in begrijpelijke taal geschreven

Ik vind het sterk in je boek dat er aandacht wordt besteed aan de WvP, het UWV en alles over verdiencapaciteit en restverdiencapaciteit en je in het begin van het traject helder maakt voor de werkgever en werknemer wat de rechten en plichten zijn. Mijn ervaring is dat beide partijen niet altijd goed op de hoogte zijn. Als de piketpaaltjes zijn geslagen roept het waarschijnlijk minder discussie en weerstand op. Ook goed dat je opmerkt dat een cliënt vaak denkt dat de werkgever weinig goeds in de zin heeft, terwijl hier vaak geen sprake van is. De werkgever zit soms ook met de handen in het haar en moet gewoon voldoen aan de wetgeving. Maar de zieke cliënt realiseert zich dit niet altijd. De cliënt begrijpt soms niet dat weggaan bij een werkgever beter is dan er te blijven zitten. Dit is misschien ook de angst voor het onbekende. Het benadrukken dat je op zoek gaat naar de kortste weg naar werk en niet per se leuk werk is ook goed. Wel ondertussen samen met de cliënt een stip op de horizon zetten van waar diegene uiteindelijk naartoe wil met alle beperkingen en mogelijkheden.

Cecil de Graaf

Copyright 2espoorcoach.nl 

>